צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

מודי׳ס חותכת את דירוג האשראי של ישראל בשתי דרגות לרמה הנמוכה אי פעם

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי׳ס (Moody's) הודיעה על החלטתה להוריד את דירוג האשראי של ישראל מרמה של A2 לרמה של Baa1.

בנוסף להורדת הדירוג הדרסטית אשר כללה הפחתה של שתי רמות בהערכתה את הסיכונים של כלכלת ישראל, הצמידו כלכלני מודי׳ס תחזית שלילית – המאותתת על מגמה שלילית מובהקת והורדות נוספות שצפויות בהמשך.

״המניע המרכזי להורדת הדירוג הוא השקפתנו כי הסיכון הגיאופוליטי התגבר משמעותית עוד יותר, לרמות גבוהות מאוד, עם השלכות שליליות מהותיות על כושר האשראי של ישראל הן בטווח הקרוב והן בטווח הארוך״, נומק בהודעה שפרסמה הסוכנות עם ההכרזה על החלטתה. ״עוצמת הסכסוך בין ישראל לחיזבאללה גברה משמעותית בימים האחרונים – זאת, במסגרת היעד המוצהר של ישראל להחזיר את תושביה המפונים בחזרה לצפון הארץ. השגת מטרה זו עשויה להיות כרוכה בסכסוך אינטנסיבי יותר. במקביל, הסיכויים להפסקת אש בעזה נסוגו, ואנו מעריכים שהסיכונים הפוליטיים הפנימיים גדלו לצד הסיכונים הגיאופוליטיים״, הודגש בהודעה.

הדירוג הנוכחי של ישראל במוד׳יס הוא הנמוך ביותר מאז החלה סוכנות הדירוג לדרג את ישראל, לפני כמעט 30 שנה, אז הוערכה רמת סיכון האשראי ברמה של A3. רמת הסיכון הגבוהה – המדורגת כ-Baa1 – מקבילה לדירוג BBB+ של שתי סוכנויות הדירוג הגלובליות הנחשבות – S&P ו-Fitch Ratings אשר נכון להיום עדיין מדרגות את ישראל ברמה A (עם תחזית שלילית) וצפויות לפרסם את החלטתן באשר לעדכון דירוג האשראי של ישראל בקרוב.