"מערכת ההפצה של מוצרי פנסיה לציבור נמצאת במצב גרוע בהרבה מהפצת הקוטג' – היום הציבור רוכש 100% מהמוצרים הפנסיוניים ב'חנות המפעל' ולא אצל מערכת הפצה אובייקטיבית. כולם יודעים את זה, האוצר מבין את זה, ואני מקווה שתהיה לו מוטיבציה לשנות את זה". כך אמר אתמול, מנכ"ל איגוד הבנקים, משה פרל, בכנס יועצים וסוכני ביטוח של קבוצת עדיף.
פרל תיאר את שוק מוצרי הפנסיה והראה כיצד פועלות רוב סוכנויות ההסדרים וסוכני הביטוח האחרים תחת בעלות אחת של חברות הביטוח באופן שאיננו מאפשר מעשית מתן ייעוץ אובייקטיבי ללקוח.
לדבריו, השינוי הרגולטורי היחיד שיכול לשנות את התמונה וליצור שוק בו יפעלו סוכנים סובייקטיביים לצד יועצים אובייקטיביים, הוא תיקון חקיקה שיאפשר לבנקים ליצור קשר עם אוכלוסיית השכירים במקומות העבודה ויעניק לשכירים את זכות הבחירה בין מפיצי מוצרי הפנסיה השונים.
"השילוב בין עלייה בתוחלת החיים, משבר החוב של ממשלות המערב והבורות של הציבור בנושאי חיסכון ארוך טווח, הופך את הייעוץ האובייקטיבי לחיוני עבור כל עובד.
"כיום הלקוח לכוד בין הסוכן, המעסיק והיצרן, אינו יודע כמה הוא משלם על הפצת מוצרי הפנסיה והביטוח, ומעשית איננו נגיש בכלל למערכת הייעוץ האובייקטיבי של הבנקים. אחרי כמה שנים שהעסק תקוע, האוצר מבצע עכשיו בחינה לקראת רפורמה ואני מקווה שהמסקנות יאפשרו פריצת דרך"אמר פרל.