בהמשך לדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה בעניין פריסת הכספומטים וסגירת הסניפים אומרים באיגוד הבנקים שהנתונים מראים שהשירות שמקבל הצרכן הישראלי מן הבנקים בשני ההיבטים הללו הוא מן הטובים בעולם. נכון להיום, מספר הכספומטים בישראל ביחס לשטחה הוא מן הגבוהים בעולם וגם מספר סניפי הבנק לאלף קילומטר גדול באופן משמעותי מהממוצע במדינות ה-OECD.
כמו כן, מהנתונים עלה ששיעור סגירת הסניפים בישראל נמוך מהמקובל ולמרות זאת, ישראל היא המדינה היחידה בה הבנקים נדרשים לאישור של המפקח על הבנקים כדי לסגור סניף, בניגוד למגזרים עסקיים אחרים.
נכון להיום יש למפקח על הבנקים סמכויות משמעותיות בנושא סגירת סניפים, ובמרבית המקרים הבנקים נדרשים להציע פתרונות חלופיים כדי שסגירת הסניף תתאפשר. עם זאת יש לציין כי כ-85% מהפעילות הבנקאית כיום מתנהלת באמצעות עזרים דיגיטליים, מה שמוריד את היקף הפעילות בסניפים הפיזיים.
בתוך כך, המערכת הבנקאית רגישה לצורכי האוכלוסיות השונות ולוקחת בחשבון את ההתנהלות של האוכלוסייה המבוגרת מול הבנק. המערכת הבנקאית, יחד עם הפיקוח על הבנקים והמשרד לשוויון חברתי, ביצעו בשנים האחרונות פעולות רבות במטרה לשפר את נגישות השירותים בבנק.